Procedury wydawnicze, oświadczenia i umowa z autorem
Do pobrania dla autora:
Informacje pomocnicze
PROCEDURA RECENZJI
Każdy artykuł przechodzi przez proces recenzji zanim zostanie dopuszczony do publikacji. Każdy artykuł oceniany jest przez co najmniej 2 recenzentów z 2 różnych jednostek naukowych spoza macierzystej jednostki autora. Jedynie pozytywne ukończenie procesu recenzji gwarantuje opublikowanie artykułu w czasopiśmie „Prawo Mediów Elektronicznych”.
Autor będący studentem, magistrem prawa, w tym doktorantem, asystentem czy aplikantem, powinien dołączyć rekomendacje/recenzję artykułu sporządzoną przez opiekuna naukowego z tytułem co najmniej doktora.
Lista recenzentów wydających opinie dla artykułów publikowanych w czasopiśmie „Prawo Mediów Elektronicznych” jest ustalana przez Wydawcę. Jedynie w uzasadnionych sytuacjach możliwe jest wyznaczenie recenzenta spoza listy wskazanej przez Wydawcę. Autor wówczas powinien zwrócić się do Wydawcy z wskazaniem Recenzenta wraz z uzasadnieniem konieczności dokonania takiego wyboru.
Recenzent po otrzymaniu informacji o Autorze i artykule składa oświadczenie o niewystępowaniu konfliktu interesu, czyli w szczególności o niewystępowaniu bezpośrednich relacji osobistych, relacji zawodowych ani bezpośredniej współpracy naukowej w okresie 3 lat poprzedzających przygotowanie recenzji.
Recenzent dokonuje oceny artykułu zgodnie z kryteriami umieszczonymi w formularzy recenzji w terminie 30 dni od dnia otrzymania artykułu.
Każda recenzja kończy się dopuszczeniem do publikacji bez poprawek albo odrzuceniem artykułu, albo przedstawieniem Autorowi wskazówek dotyczących zmian i poprawek koniecznych do wprowadzenia przed publikacją artykułu. W przypadku zaistnienia koniczności wprowadzenia zmian do artykułu i ponownej recenzji, jest on odsyłany do Autora, który ma 7 dni od dnia otrzymania informacji o zmianach na wprowadzenie zmian oraz ponowne przesłanie gotowego artykułu do Wydawcy. Następnie artykuł przesyłany jest do Recenzenta, który tym razem ma 14 dni na ponowne sprawdzenie. Recenzja końcowa składa się z dwóch formularzy recenzji – pierwszego formularza recenzji przed zmianami oraz formularza recenzji uzupełnionego po dokonaniu zmian przez Autora. Jeżeli artykuł wymaga drobnych poprawek, ale nie wymaga ponownej recenzji, to Autor po otrzymaniu informacji o koniecznych zmianach w artykule ma 7 dni na odesłanie poprawionego artykułu do publikacji.
Wydawca powstrzymuje się od jakiegokolwiek wywierania wpływu na opinię recenzenta – zarówno w okresie poprzedzającym przygotowanie recenzji, jak i w czasie jej wykonywania. Ponadto Wydawca zapewnia poufność i anonimowość recenzji. Dane Autora są przekazywane Recenzentowi w celu określenia istnienia ewentualnego konfliktu interesu, natomiast dane Recenzenta nie są ujawniane Autorom (przekazuje się jedynie uwagi dotyczące artykułu, jeżeli jest to konieczne).
Wydawca zastrzega sobie prawo do powołania kolejnego Recenzenta w sytuacjach spornych lub samodzielnego rozstrzygnięcia problemu.
Ostateczna decyzja o publikacji danego artykułu należy do Wydawcy.
PROCEDURA WYDAWNICZA
- Wydział Prawa Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego jest Wydawcą czasopisma „Prawo Mediów Elektronicznych”.
- Czasopismo „Prawo Mediów Elektronicznych” jest kwartalnikiem, zatem jest wydawane 4 razy w roku kalendarzowym. Czasopismo „Prawo Mediów Elektronicznych” ukazuje się w styczniu, kwietniu, lipcu oraz październiku. Wydawca zastrzega sobie możliwość zmiany częstotliwości wydawania czasopisma.
- Autorzy przesyłają artykułu pocztą elektroniczną na adres jacek.golaczynski@uwr.edu.pl
- Wydawca zastrzega sobie prawo subiektywnego wyboru artykułów przyjmowanych do publikacji na podstawie określonych kryteriów.
- Wstępna ocena artykułu dokonywana przez Wydawcę obejmuje następujące elementy:
- zgodność tematu artykułu z profilem czasopisma;
- oryginalność poruszanych zagadnień;
- aktualność problemu;
- poziom i wartość naukowa artykułu;
- zgodność artykułu z Zasadami redagowania tekstu.
- Po wstępnej akceptacji przez Wydawcę artykuł jest poddawany recenzji zgodnie z przyjętą Procedurą recenzji, która jest warunkiem opublikowania pracy w czasopiśmie.
- Wydawca po otrzymaniu pozytywnych recenzji przekazuje artykuł do redakcji, a następnie publikacji.
- Prace redakcyjne, o których mowa w poprzednim ustępie, obejmują:
- redagowanie tekstu;
- korektę językową
- skład i łamanie;
- opracowanie graficzne projektu okładki czasopisma;
- We wszelkich sprawach dotyczących czasopisma należy kontaktować się poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres jacek.golaczynski@uwr.edu.pl
- Niniejsza Procedura wydawnicza może ulec zmianie.
- We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszej Procedurze wydawniczej, Procedurze recenzji lub Zasadach redagowania tekstów decyduje Wydawca.
ZASADY REDAGOWANIA TEKSTÓW
- język publikacji: polski, angielski, niemiecki, rosyjski
- edytor tekstu Word (format .doc lub .docx)
- styl czcionki: Times New Roman
- wielkość czcionki: tekst główny – 12 pkt., przypis – 10 pkt
- interlinia: 1,5 wiersza (w przypadku przypisów – 1 wiersz)
- objętość artykułu: do 40.000 tyś. znaków ze spacjami
- marginesy: standardowe – wszystkie 2,5 cm
- jako sposób wyróżnienia tekstu stosuje się wyłącznie kursywę
- przypisy dolne: odsyłaczami przypisów powinny być cyfry arabskie; odsyłacz należy umieścić bezpośrednio po fragmencie, do którego odnosi się przypis (przed kropką kończącą zdanie)
- należy dołączyć bibliografię podzieloną na źródła i literaturę
- należy dołączyć słowa kluczowe w języku polskim i angielskim
- tytuł powinien być napisany czcionką Times New Roman 14 pkt (czcionka pogrubiona)
- tekst powinien być podzielony na zagadnienia
- śródtytuły nie powinny być numerowane, lecz pogrubione
- należy dołączyć notę biograficzną (ok. 800 znaków ze spacjami)
- do artykułu należy załączyć streszczenie w języku polskim (ok. 1500 znaków ze spacjami )
- do artykułu należy załączyć także streszczenie oraz tytuł artykułu w języku angielskim (ok. 1500 znaków ze spacjami)
- prosimy o wskazanie afiliacji
Powoływane w przypisach pozycje bibliograficzne prosimy pisać według wzoru:
Inicjał. Nazwisko, Tytuł, ew. numer wydania, tom, część itp., miejsce i rok wydania,
a następnie cytowane strony skrótem „s.”, np.:
- J. Kowalski, Jak pisać przypisy?, t. 2, Warszawa 2006, s. 12–13.
W przypadku kolejnego powołania się bezpośrednio na cytowaną pozycję:
Ibidem, s. 15–16.
Powołanie kolejny raz, gdy cytujemy tylko jedną pozycję danego autora:
- J. Kowalski, op. cit., s. 29–20.
Kolejne powołanie, gdy cytuje się kilka pozycji danego autora, zawiera pierwsze wyrazy tytułu, np.:
- J. Kowalski, Jak pisać…, s. 28–29.
W przypadku prac pod redakcją, jeśli powoływana publikacja stanowi część całości:
- Igrek, Cytowanie, [w:] J. Kowalski (red.), Jak pisać przypisy?, t. 2, Warszawa 2006, s. 12–13.
W przypadku publikacji w czasopismach tytuł czasopisma w cudzysłowie zastępuje nazwę wydawnictwa, po nim następuje rok (rocznik), przecinek, następnie numer (nr) w ramach rocznika ewentualnie także numer od początku wydawania pisma i numer strony:
- J. Kowalski, Jak pisać przypisy?, „Wiadomości Tekściarskie” 2006, nr 28 (236), s. 7.
Kilka kwestii specjalistycznych:
- Oczekiwane oznaczenie ustawy wygląda następująco: Dz. U. z 2006 r. Nr 28, poz. 456.
- Przy czym publikator prosimy podawać jedynie przy pierwszym przywołaniu aktu prawnego. Wówczas nazwę aktu i datę (miesiąc słownie) podajemy w tekście głównym (np. ustawa z dnia 13 kwietnia 2003 r. o zasadach pisania artykułów), w przypisie zaś publikator (np. Dz. U. z 2006 r. Nr 28, poz. 456).
- Zapisując artykuł, ustęp, punkt aktu prawnego, skrótów nie oddzielamy przecinkami, tak więc: art. 28 ust. 59 pkt (bez kropki!) 36, a nie: art. 28, ust. 59, pkt. 36.
- W przypadku orzeczeń sądowych prosimy o zastosowanie następujących oznaczeń: Wyrok SN z dnia 11 maja 2011 r., I CA 123/11, OSNCP 2011, nr 8, poz. 34. Przy czym nazwę orzeczenia i jego datę prosimy podać w tekście głównym (np. wyrok SN z dnia 11 maja 2011 r.), natomiast w przypisie publikator (to jest I CA 123/11, OSNCP 2011, nr 8, poz. 34).